Close

FAQ

I vår keller-sports.se FAQ-sektion hittar du de vanligaste frågorna om vår nätbutik. Ifall du inte hittar ett svar på din specifika fråga kan du självklart kontakta oss per mail på [email protected] eller via vår live chatt. Vänligen observera att vår kundservice endast betjänar på engelska.

När skickas min beställning?

Om du beställer före klockan 16.00 skickas din beställning redan inom 2 timmar efter det att vi tagit emot din betalning. Notera att detta endast gäller betalningsalternativen Mastercard/Visa, Paypal eller Klarna. Betalar du med banköverföring skickar vi din order först när din betalning nått vårt konto. Detta kan ta upp till 5 vardagar och beror på bankernas behandlingstider. Beställer du efter klockan 16 eller på en helg så skickar vi din order på morgonen följande vardag.

I have a promotional code to use on my Keller Sports order but it says ‘invalid code’ at the checkout, how can I solve this?
Keller Sports frequently offer promotional codes throughout the year for but please check the conditions of this code. Please make sure you have the minimum order in your basket and the products in your basket conform to the type of products we’re offering with this voucher. Please also check the expiry date of your discount code. All conditions of your discount code will be provided when you receive the code.

Hur länge tar det innan jag kan ta emot mitt paket?
Frakten tar vanligtvis 3-5 vardagar. Vi använder oss av UPS. UPS hämtar paketet hem till dig. Vänligen notera att det lönar sig att ange den adress där du är anträffbar dagtid. Om du inte är hemma gör UPS ett nytt försök nästa dag och sedan lämnas paketet hos en granne eller skickas tillbaka till Tyskland. Du kan även kontakta UPS direkt och komma överens om en lämplig leveranstid.

Kan jag returnera mina varor och vad kostar returen?
Hos oss har du alltid 30 dagars returrätt. Du behöver inte ange någon orsak eller meddela oss att du vill returnera din vara innan du skickar tillbaka den. Allt du behöver göra är att följa instruktionerna på returblanketten som skickats med i ditt paket. Vid en eventuell retur står du alltid själv för returkostnaderna. Precis hur mycket det kostar beror på paketets storlek och tyngd. För det exakta priset, vänligen fråga på närmaste postkontor. Returkostnaden brukar ligga mellan 100 och 350 kr beroende på tyngd och storlek på ditt paket.

Hur fungerar spårningen?
När vi skickat din beställning får du automatiskt mail med en spårnings kod. Använd denna på www.ups.se för att spåra ditt paket.
På UPS hemsida ser du i realtid var ditt paket befinner sig. Om du inte har möjlighet att vara hemma då paketet levereras kan du kontakta UPS direkt och komma överens lämplig avlämningsplats och tid. Vi ber dock om förståelse om att det kan ta upp till 24-48 timmar för UPS att generera just er spårningskod, så ha tålamod om den inte finns tillgänglig innan dess.

Jag får ett fel meddelande då jag försöker betala med Klarna?
Då du väljer Klarna som betalningsmetod är det mycket viktigt att du skriver in ditt namn och din adress korrekt. Du måste ange din adress på exakt samma sätt som du är folkbokförd eftersom Klarna hämtar all information direkt från folkbokföringsregistret. Skriv in gata och nummer i skilda fält och var noggrann med att skriva med våning eller inte. Den vanligaste orsaken till att Klarna inte accepterar beställningar är just på grund av att adressen skrivits fel. Om du är osäker på hur du ska ange din adress, vänligen dubbelkolla på hitta.se eller eniro.se för att se precis hur din adress är skriven där, det brukar för det mesta stämma. En så enkel sak som t.ex. ett mellanrum mellan gatunummer och bokstaven på din port kan orsaka problem (exempel: 4A och 4 A).

Vart skickas min order?
Din order skickas hem till dig. Om du inte är hemma görs ett andra försök varefter försändelsen skickas tillbaka. Du kan kontakta UPS kundtjänst direkt och komma överens om en lämplig leveranstid eller ändra leverans adress.

Jag vill returnera en produkt som jag valt att betala med Klarna
Om du vill returnera en vara som du betalat med Klarna så skickar du tillbaka den till oss precis som vanligt (se blanketten som följde med i ditt paket). När vi mottagit din vara kommer vi att kontakta Klarna och din obetalda räkning annulleras sedan automatiskt. Om du redan betalat räkningen kommer Klarna automatiskt att betala tillbaka pengarna till dig. Om du väljer att endast returnera en del av din order betalar du endast för de varor du väljer att behålla. I detta fall behöver du inte heller någon ny räkning.

Är det möjligt att byta min produkt
Tyvärr är det inte möjligt att byta din vara ifall du t.ex. vill byta till en större storlek. För att motta en annan storlek av en produkt måste du returnera din vara på normalt sätt. Då vi mottagit din retur kommer vi att betala tillbaka pengarna till dig. Du kan såklart när som helt göra en ny beställning ifall du genast vill motta din önskade storlek.

I’m experiencing technical problems on the website, what can I do?
- If you are using Internet Explorer, please make sure it is updated to the latest version. If you have version 9.0 or a previous one, it won’t be up to date with the changes we make to the Keller Sports website and you may experience some problems.

- If you find you’re having any difficulties at the checkout process and you are using Google Chrome, Mozilla Firefox or any other browser, please erase the cache and everything should be in order.

Do I still have to get a specialist to set the binding on a ski?
Yes. The skis are delivered with the mounted (but not yet set) binding and are not yet ready to be used for winter sports. Before the first use, the binding must be set by a professional or by a specialist sports shop assistant. The ski must be set according to the age, gender, weight and level of the skier. The skier runs a great risk of injury if the ski is not set and checked with a ski service machine.

Can I return a ski?
We cannot accept as returns any skis that have been personalised or refined through binding. Any products ordered in conjunction with the ski (such as winter clothing) may, of course, be returned.

You are always welcome to write to us with your positive feedback or constructive criticism, as well as ideas for improvement. We would love to know what we can do to offer you an even better experience! We have a separate E-mail address especially for feedback: [email protected]