• 10 % rabatt på alla artiklar i butiken*
  • Premiumerbjudanden och för-reor
  • Members Only: Tillgång till exklusiva produkter
  • 12 månader för bara 95 SEK*

Finns tillgänglig endast för Premium-medlemmar:

Kupongkoden har kopierats till Urklipp.

J.LINDEBERG - AVANT-GARDE AV SPORTSMODE

Johan Lindeberg tar fortfarande med sin ursprungliga avsikt i utvecklingen av sitt varumärkes kläder som Creative Director idag. J.Lindeberg sportkläder är nu en av världens mest exklusiva produkter för backar, golfbanor, gym och berg. Johan Lindeberg var redan aktiv i modebranschen innan han grundade sitt företag och var därför mycket bekant med kraven i branschen. Med sitt eget varumärke ville han implementera sina kreativa idéer och skapa sin egen identitet mellan mode och sport. Redan från början är svenskens design enkel, klassisk och okomplicerad - och alltid med en atletisk ton.

För färgnyanser, snitt och passform orienterar Lindeberg sig bland annat på den franska modedesignern Hedi Slimane, som introducerade täta byxor, skjortor och jackor till modevärlden. Till exempel, skidbyxor, jackor och funktionella skjortor från J.Lindeberg betonar också figuren. Förutom kollektionerna för olika sporter skapar etiketten också mode för vardagen, som jeans, skor och accessoarer. Den internationella inriktningen stod på agendan från början, grundaren hade redan öppnat sina två första butiker i Stockholm (J.Lindeberg flaggskeppsbutik) och samtidigt i New York.

SPORT & LIVSSTIL I HARMONI

Designkonceptet för det svenska varumärket bygger på influenser från livsstilsområdet. Med presentationen av den första kollektionen vid New York Fashion Week 1997 blev den fashionabla intuitionen tydlig. Eftersom Lindeberg var en aktiv idrottare själv och var mycket intresserad av professionella tävlingar, blev han också inspirerad av atletiska influenser och skapade de första sportkläderna som innehöll delar av högmodebranschen. Detta tillvägagångssätt är viktigt eftersom många skapare av sportmode gör precis motsatsen: tidigare toppidrottare designar ofta kläder ur funktionalitetsperspektivet. Det saknas absolut inte i Lindebergs produkter.

I ÖVERSIKT

  • Grundår: 1996
  • Företagets grundare: Johan Lindeberg
  • Huvudkontor: Stockholm
  • Antal anställda: 100-250
  • Årlig omsättning: cirka 50 miljoner euro
  • Webbplats: jlindeberg.com
  • Sport: vintersport, utomhus, löpning
  • TIPS: Hitta reducerade artiklar av J.LINDEBERG i märkesutloppet: J.LINDEBERG REA

3 GODA SKÄL FÖR ATT VÄLJA J.LINDEBERG

  • Multifunktionalitet: Här möter modemodeller sportig funktion.
  • Utmärkelser: Design och teknik har redan fått flera utmärkelser.
  • Miljöskydd: J.Lindeberg står för ett noggrant urval av råvaror utan att kompromissa med kvaliteten.

TEKNIK FÖR ATLETER

Produkterna är så funktionella som deras användning kräver. Skidjackor och skidbyxor övertygar med sin höga väderbeständighet, värmeisolering och skyddande reflektorer. De respektive materialen testas för robusthet och bearbetas till sportiga, smidiga passformar. Funktionella detaljer garanterar individuellt justerbar bärkomfort och tillförlitligt skydd på berget, på löparbanan och i gymmet. Cykelkläderna skapas också under mottot "Fashion meets Function", vilket framgår av de slående grafiska tryck på andningsbart, fuktavvisande och elastiskt material.

ÖVERTÄCKANDE BRA

Många utmärkelser för design och funktion visar att märket har utvecklats framgångsrikt sedan starten och fortsätter att imponera med innovativa innovationer. Den första utmärkelsen 1999 var "Årets designer" av svenska Elle. "Guldknappen" följde 2000, och strax därefter expanderade företaget till Los Angeles, Tokyo och Yokohama.

År 2002 fanns det redan 500 kontor över hela världen. Kändisar bar Lindeberg-mode redan i början av 2000-talet, inklusive U2-sångaren Bono, Justin Timberlake, Brad Pitt, Ashton Kutcher, Jane's Addiction och The Killers. Den kända svenska friluftsskidåkaren Jon Olsson vann över som ett reklammedium för J.Lindeberg skidkläder. På grund av denna kollektion fick modemärket ett pris på den tyska ISPO-mässan som "Årets nykomling". År 2012 utsågs J.Lindeberg till "bästa nya herrkläderdesigner" av tidningen GQ.

MISSA INTE DETTA!

MISSA INTE DETTA!

Registrera dig för nyhetsbrevet nu, få en 100SEK kupong* och regelbundna mejl från oss som ger dig exklusiva erbjudanden och förköp.

Förnamn (frivilligt)
Efternamn (frivilligt)

Tack!

Aktivera din prenumeration genom att klicka på länken i det e-postmeddelande som vi precis skickade dig.