Bli Premium-medlem nu och spara 10 % på varje köp* Mer information

  • 10 % rabatt på alla artiklar i butiken*
  • Premiumerbjudanden och för-reor
  • Members Only: Tillgång till exklusiva produkter
  • 12 månader för bara 95 SEK*
1121

KARI TRAA: EGEN DESIGN SYDDA MELLAN TÄVLINGARNA

Även som Kari Traa-skier freestyle var fortfarande aktiv som en internationellt framgångsrik kunde man se dem oftare mellan träningspass och tävlingar i stickning. Dina sponsorer levererat idrottare som sin yrkeskarriär började 1990 vid en ålder av 16 år, då nästan uteslutande med skidkläder, som var huvudsakligen i svart och grått och hade ingenting feminina om det.

Missnöjd med detta tillstånd ibland hon klippa hennes sponsor och team logotyper locken och sydde dem till sina egna mönster. År 2002, då hon hade tagit raka OS-guld på vinterspelen i Salt Lake City, bestämde hon sig att vända sin hobby till ett yrke permanent. Varumärket Kari Traa föddes - i syfte att ansluta hög funktionalitet av sport med sina egna spänningar feminin design till.

KARI TRAA PRODUKTER GÖR FÄRGSTARKA SPORT

I själva verket, när distinkta färger i modern stil är slående när man tittar på Kari Traa sortimentet. "När det gäller design, vi är olika i färger och nedskärningar. Vi använder verkligen färg, vilket var första gången i sportvaruindustrin för 15 år sedan. Allt var mycket manliga och monotont tid - sedan dess har vi hela branschen förändras ", säger grundaren av framgången för märket, som nu etablerat i tolv europeiska länder och USA. Hon själv kommer från den lilla staden Voss, som ligger mellan två pittoreska fjordarna i sydvästra Norge. då den grova skandinaviska naturen med dess hårt väder anses idag som den påstådda inspirationskälla för utformningen av Kari Traa produkter.

I EN ÖVERSIKT

  • Grundad: 2002
  • Grundare: Kari Traa
  • Huvudkontor: Oslo, Norge
  • Antal Medarbetare: K.A.
  • Årliga Försäljning: EUR 110 miljoner (2018)
  • Webbplats: karitraa.com
  • Sport: Vintersport, Löpning

3 GODE RÄSAR TILL KARI TRAA

  • Professionell Ingång: Mönstren kommer direkt från företagets grundare, även olympisk mästare i freestyle.
  • Utformning: Kari Traa produkter övertygar med en betonade feminin design i ljusa färger.
  • För Hobby & Professionell Sport: Sann till varumärket slogan: "För flickor, av flickor" kommer att tilltala alla kvinnor Kari Traa.

KARI TRAA SHOP PÅ KELLER SPORTS

Viktigt är grundare också att alla samlingar tillgängliga är perfekt anpassade till den kvinnliga kroppen och ändå tillgodose behoven för en aktiv och äventyrlig livsstil. De färgglada objekt i vårt Kari Traa Store varierar från underkläder till skjortor, tröjor och jackor till huvudbonader, halsdukar och handskar. Konstruktörerna av den norska etiketten fäster stor vikt vid de bästa materialen som andas merinoull på skjortor. Naturligtvis är den fria rörligheten klart i fokus i sportkläder.

Detta säkerställs genom elastiska skär, vilket också garanterar optimal ventilation. Den uppmärksamhet på detaljer och expertisen hos en professionell idrottsman show, till exempel i de omsorgsfullt utformad löpartights som "Louise" modell, som vi erbjuder som Kari Traa återförsäljare Keller Sports. Strumpbyxan har låga friktions platta sömmar, reflekterande element, laterala dragkedjor förlängnings samt en praktisk påse på baksidan. Förbättringar som också utmärker alla andra objekt som vi erbjuder ofta Kari Traa Säljes särskilt attraaktiven priser.

KARI TRAA GRUNDADE EGNA JUNIORLAG I FREESTYLE SKIDOR

Förutom sitt arbete som affärs Kari Traa sin idrott har förblivit en nära koppling till ungdomsutveckling. Bakgrunden: När hon 2006, avslutades efter att ha vunnit OS-silver i Turin, deras aktiva karriär, fanns det ingen som kunde Freestyle Ski in i deras fotspår kan tillkomma. För att få ännu nya kvinnliga talanger inom sporten, grundade hon i samarbete med norska skidförbundet i samma år Kari Traa Freestyle Team att organisera rekryteringen av flickor för puckelpist och freestyle.

KARI TRAA ARTIKELN: "FÖR FLICKOR, AV FLICKOR"

Men inte bara för sport Kari Traa har åtagit sig att främja kvinnors ställning. Det norska företaget lanserar årligen stora kampanjer som särskilt självförtroende och självkännedom, men kommer också att stärka kvinnors hälsa. I "Fira dig" -kampanjen, till exempel, tryck och förväntningar diskuteras som kvinnor måste möta varje dag. att våga att uppmuntra unga flickor och kvinnor ännu fler nya saker, är Kari Traa även globalt nätverk av varumärkesambassadörer. Förutom skid skidåkare, volleyboll spelare, triathleter och löpare, bland annat bloggare, modeller och unga företagare representerade i gruppen av de populära nordiska etiketter. Vad de alla har utöver sin passion för sporten, önskan om snygga och funktionella kläder trogen mottot av märket "För flickor, av flickor"

MISSA INTE DETTA!

Registrera dig för nyhetsbrevet nu, få en 100SEK kupong* och regelbundna mejl från oss som ger dig exklusiva erbjudanden och förköp.

Förnamn (frivilligt)
Efternamn (frivilligt)

Tack!

Aktivera din prenumeration genom att klicka på länken i det e-postmeddelande som vi precis skickade dig.