Bli Premium-medlem nu och spara 10 % på varje köp* Mer information

  • 10 % rabatt på alla artiklar i butiken*
  • Premiumerbjudanden och för-reor
  • Members Only: Tillgång till exklusiva produkter
  • 12 månader för bara 95 SEK*

Finns tillgänglig endast för Premium-medlemmar:

786
PEAK PERFORMANCE

PEAK PERFORMANCE - RÖTTER I SKIDÅKNING

Dagtid designidéer utväxlades i liften och arbetar på nya skisser på natten och packade order. Det fungerade: Från den initiala produktionen för familj och vänner ett välkänt vintersport varumärke som imponerar med en blandning av prestanda och stil inom vintersport, utomhus och köra idag var snabb.

2 FRÅGOR, 1 LÖSNING: PEAK PRESTANDA

1986 Ingen överlevde de tre åkare Stefan Engstörm, Peter Blom och Christer Mårtensson inför frågan varför faktiskt producerar kläder som passar deras behov: skidbyxor och jackor med exceptionell funktionalitet på ett enkelt cool design. också har länge varit en stor önskan av de tre åkare tillbringa mer tid i hennes favoritskidort Åre. Lösningen: Peak Performance.

Företaget var från början av det som präglades viktiga grundare. Modern design, de bästa tekniska lösningarna och den högsta kvaliteten. Denna strategi överträffade tre allt de själva hade förväntat och överväldigade litet postkontor i staden. De skiftade sitt huvudkontor till Stockholm och företaget gjort på bara 10 år en populär anhalten för högkvalitativ skidkläder.

I EN ÖVERSIKT

  • Grundad: 1986
  • Grundare: Stefan Engström, Peter Blom, Christer Mårtensson
  • Huvudkontor: Stockholm, Sverige
  • Antal Medarbetare: Om. 300
  • Årliga Försäljning: EUR 145 miljoner
  • Webbplats: peakperformance.com
  • Sport: Vintersport, Outdoor, Löpning

3 GODE RÄSAR TILL PEAK PERFORMANCE

  • Professionell Ingång: Rötterna till topp grundarna är i skidbacken - det vet de vad som är viktigt när det gäller funktionalitet.
  • Livslängd: Användningen av hållbara material gör produkterna till longtime sport följeslagare.
  • Bevarande: ligger fokus på miljövänliga produktionsmetoder från kärleken till naturen.

ON SKI TEAM CRAZY

Föredrar att vara utanför än innanför önskan. Så visar det sig i topptrim. Och detta motto lever även Peak Performance laget. Grundarna: En världsklass puckelpist förare, chefredaktör för Sveriges största Skizeitschrift och en alpin skidåkare och skid återförsäljare. En design kock står på mer än 60 dagar per år på skidan och CFO, en före detta svenska freestyle mästare. Killarna är sant original. Och detta återspeglas också i utformningen av kläderna kände: Omtänksam, funktionella, inte alltför spännande, men med en twist.

PEAK PERFORMANCE: LOVE OF SPORTS & NATUR

"Vi räknar med resurser. Vi hatar avfall." - Den svenska utomhus Företaget har satt sig uppgiften att bevara vår miljö för framtiden och därför är beroende av en hållbar produktion av sina samlingar. Detta grundar sig på ena sidan om utformningen av hållbara kläder och samtida nedskärningar skulle bära dig en lång tid. Och å andra sidan på de resurser som används. Här, till exempel, är noga med att användningen av kemikalier i kläderna noggrant övervakas och minimeras. Även djurskydd är i Peak Performance butik i fokus och användning av päls, fjädrar och dun är under strikta regler.

AV BACKARNA I STADEN - PEAK PERFORMANCE

"Vi verkar i två världar, mode och sportkläder." Vägledande i detta exempel är den aktiva samlingen, skräddarsydd för att växla mellan stadslivet och äventyr i naturen. Samlingen omfattar produkter för träning, löpning och vandring, som kan användas var för sig. Fler och fler försökte den skandinaviska varumärke med sina produkter, aspekter av det moderna livet omslag. Ett liv i stadsmiljö. Här försöker topplaget att göra det bästa av de tillgängliga alternativen genom att de är förberedda för någonting. Vare sig i backen, på vägen, i bergen eller på väg till arbetet.

MISSA INTE DETTA!

Registrera dig för nyhetsbrevet nu, få en 100SEK kupong* och regelbundna mejl från oss som ger dig exklusiva erbjudanden och förköp.

Förnamn (frivilligt)
Efternamn (frivilligt)

Tack!

Aktivera din prenumeration genom att klicka på länken i det e-postmeddelande som vi precis skickade dig.