Ett litet personligt, en stor gesamtmenschheitlicher steg. När han satt den 21 juli 1969 som den första människan att någonsin sätta sin fot på månen visste Neil Armstrong mycket väl betydelsen av hans liten promenad - och på något sätt inte. Vid 1960 grundat bolag i Italien, astronauten inte trodde säkert just nu. Inga felsteg, prioriteringarna var bara annorlunda. För att såga detta företag, som hade huvudsakligen arbetsskor för gruvarbetare i Dolomiterna, desto mer exakt sätt. Rymd stövlar av Apollo 11 besättning hade gjort mot italienarna.
Så de mixtrar, feilten design och slutligen presenteras i 1970 en av de mest kända vinterskor i historien: The Moon Boot in i vintriga scenen och formade framtiden för en hel eld medan samtidigt. Tecnica hade uppmärksamhet idrottsvärlden, drog fördel av den dynamik och presenteras bara några år senare boot Tecnus. Istället After Ski och promenader branden hade denna branta sluttningar och backar i åtanke. Endast idén om revolution kvar. Den nya start skummades två gånger. Också bestod av plast. En helt ny kombination som slutligen prefiguring framgångsrik väg in i framtiden. Under de kommande årtiondena, utvecklade vad som ursprungligen startade 1930 som Oreste Zanatta som en liten skomakare, en av de ledande företagen för högteknologiska pjäxor.
Lång inkluderar utomhus och kängor till Tecnicas produktsortiment. är grunden och förblir men högkvalitativa pjäxor - och för vilka branden följde en mycket tydlig filosofi: Ingen människa har att anpassa sig till skon. För vart Tecnica produkt är att anpassa sig till hans (s) bäraren. Med detta mantra i åtanke varumärket också utvecklat sin unika anpassad form Adaptive metod. Baserat på en anatomisk form, och hjälper dig att ställa in start individuellt på varje fot.
Tryck på eller tränger genom små sprickor kallt alltså inte kvar överallt i porträttgalleriet av obehagliga minnen. Tecnica produkter skapas för att förbättra din prestation, du samtidigt maximal komfort att erbjuda. Ordet blir runt. Lång brand distribuerar sina innovativa pjäxor hela världen. Lång, är det en av de mest kända skotillverkare på planeten, men kan inte GÖRA ROTLÖS därför. Linjen är fortfarande, nu i sin tredje generation i familjen Zanatta. huvudkontoret ligger också ytterligare i Italien. Där en gång vinterstövel historia var hon fortfarande skrivs idag.
Pjäxan som ett högteknologiskt kamrat, inte som att trycka, men ändå nödvändigt ont. Tecnica lyckas förändra spel, vilket är anledningen till att vi erbjuder som Tecnica återförsäljare pjäxor av Tecnica nätet. Driven av svår stillbarem innovation motorbrand ny teknik leder gång på gång, som anpassar sig till bagageutrymmet ännu bättre på foten, dig ännu mer komfort, samtidigt ge prestanda. Tack Hotform fodret till exempel reagerar värme och anpassar därmed individuellt till foten form. Samtidigt som du Tecnicas tillåter innovativt öppningsläge Rapid Access lätt på- och avstigning.
Med Cochise Tecnica lyckades också att utforma en pjäxa med gångfunktionen bedrift av den första (freeride), samma offer går fortfarande neråt prestanda. Innovation för backen, freeride, skidtur, dina vintersport - allt du får i Tecnica förråd av Keller Sports. Här hittar du alla de innovativa pjäxor, modeller som Cochise, den legendariska högpresterande pjäxor Mach1 eller Zero G - för både kvinnor och män och Tecnica försäljning till särskilt attraktiva priser.
I racing Tecnica ser en betydande del av hans beslutsamhet. Syftet med elden att utrusta idrottare så att de kan njuta av varenda sekund av sin tid jakt; skapas förutsättningar för maximal prestanda. Och det lyckas. Så Mario Matt, till exempel, vann guld i den speciella slalom vid OS 2014 i Sotji i Tecnica stövlar. Idag förtroende Alpine VM idrottare som David Ketterer eller Bernhard Graf av skon tillverkare från Italien. En betydande, men bara en del.
Eftersom utvecklas i freeride och revved Tecnica produkter sin fulla talang. inkluderar därför elitidrottare som tidigare Freeride världsmästare Elyse Saugstad eller mästare i Freeskiing World Tour 2015 Connery Lundin, laget av italienska märket. Input. Krav. Mest extrema förhållanden. Allt detta mynnar ut i produktion och erfarenhet av Tecnica med - vad du nytta. Så du får stövlar Tecnica återförsäljare som uppfyller de förväntningar bäst.
Omedelbar erfarenhet slår den teoretiska idén. Överlägset. Därför lämnar Tecnica utvecklingen av sina kvinnors skistövlar varken chans eller man, utan bara kvinnliga designers. De vet bäst vilka krav kvinnor ställer på skidbåtar, vilka anatomiska funktioner de verkligen måste uppmärksamma. Därför konstruerar Tecnica sina kvinnors stövlar ännu varmare, ibland matar de med merinoull och isolerar de yttre skalen ännu mer effektivt. För att säkerställa att allt detta verkligen fungerar i slutändan testar företaget också omfattande de nya produkterna i snön innan de går in i Tecnica Sale.