Bli Premium-medlem nu och spara 10 % på varje köp* Mer information

  • 10 % rabatt på alla artiklar i butiken*
  • Premiumerbjudanden och för-reor
  • Members Only: Tillgång till exklusiva produkter
  • 12 månader för bara 95 SEK*

Only available to you as a Premium member:

2039

TIMBERLAND: FÖRSTA VATTENTÄTA STÖVLAR

Sidney Swartz kan bara ge upp när han arbetade i Abington Shoe Company, där hans far Nathan hade 1952 först förvärvade aktier i nya stövlar. Själv hans idé kom naturligtvis uppenbart för sin publik hon drog skepsis först endast "för att producera en vattentät läderstövlar verkade löjligt", säger Swartz säger. "Ingen trodde att även göra någon mening skulle resultera." Ge upp men var uteslutet fortsatt Swartz.

New England arbetstagare bör slutligen få rätt stövlar för hårt utomhusbruk. Så han samlade de bästa materialen, hög kvalitet nubuckläder används bundna sula och övre - en unik metod 1973 - och förseglade sömmarna. 39 komponenter och 80 steg senare hade Swartz vad han ville: den berömda Timberland stövlar, känd i dag som den gula båten. De första vattentäta läderstövlar, som lika blev synonymt, gjorde sitt genombrott framgång, men att Sidney Swartz döptes företaget till Timberland.

TIMBERLAND - UTOMHUS, LIVSSTIL OCH PIONJÄRANDA

Utomhus och funktion var en sak, mode och livsstil den andra. Tack vare sin eleganta och tidlös design, Gula båten utvecklats under åren till en ikon i mode och musikvärlden, tillsammans aktör på röda mattan och musiker på deras prestationer. Timberland myntade athleisure trend samtidigt som tradition att pionjär. Inte bara funktionell uppsättning av gula båten standarder, användning av logotyper på skor var ännu inte utbredd i 70-talet. I stället för att placera den som andra tillverkare obemärkt inne, tryckt Schwartz den ikoniska idag Timberland logo syns tydligt på utsidan av hans känga. Brand och sko ska tillägna som ännu mer ryktbarhet. En genidrag med verkan.

Idag har Timberland inte satt mindre mål än att vara på planeten för hållbar utomhus varumärke. Skor och kläder tillverkare vill inte bara high-end produkter för att producera för resan till naturen, men låter miljön i fokus samtidigt. Enligt framträdande hållbar produktion möjliga Timber leder att göra-lista. Sedan 2001 har företaget planteras också 8,7 miljoner träd redan och behandlas över 233 miljoner plastflaskor i sina skor. Återvinning för utomhussporter, som kommer att intensifieras i framtiden: Clothing bör göras så snart som möjligt uteslutande ekologisk bomull och varje sko till hundra procent återvunnen, organiskt eller förnybara material. Därför kan du använda Timberland stövlar butik för män och kvinnor med gott samvete.

I EN ÖVERSIKT

  • Grundad: 1952
  • Grundare: Nathan Swartz
  • Huvudkontor: Stratham, New Hampshire
  • Antal Medarbetare: Mer Än 5500
  • Årliga Försäljning: mer än 1,5 miljarder euro
  • Webbplats: timberland.de
  • Sport: Outdoor

3 GODE RÄSAR TILL TIMBERLAND

  • Bevarande: Timberland sitt starka stöd grönare och återbeskogning program.
  • Rättvisa: Timberland uppmärksammar rättvisa arbetsförhållanden utan diskriminering - även med sina leverantörer.
  • Awards: 2017 Timberland har röstats en av de mest etiska företagen i världen.

HÅLLBARHET MÖTER INNOVATION

Innovation och miljöskydd. Miljöskydd och innovation. Timberland en oskiljaktig duo. Därför gick och gå den nya utvecklingen och högteknologiska innovationer företaget aldrig på bekostnad av miljöskyddet. Dämpnings tekniker Aerocore tillåter aktiv energiåtervinning, om du är ute på stan eller i bergen.

Defender avvisande systemet försvarar framgångsrikt sig mot fläckar och smuts - och utseendet är aldrig på Timberland produkter för kort. Därför hittar du på Keller Sports Timberland skor för riktigt varje situation. Laid-back slår kalla dagar? Timberland stövlar, särskilt de tidigare nämnda 6-tums båt idag Gul stövlar är ditt val. Det bör finnas mer avslappnad? Den avslappnade livsstilen och sneaker modeller av Timberland ger rätt svar, är eleganta i staden och praktiskt för promenader i skogen.

FAVORIT AV HIGH FASHION & POPKULTUR

att bo ensam Reserverade arbetare Timber Yellow båt skulle aldrig ha varit motiverat. För mycket stil, för mycket individualitet. Den låga ockra kan kombineras så bra att båten tillsammans fashionistas och verkliga superstjärnor popkulturen i deras sätt. Under 1990-talet upptäckte hip-hop artister som Wu-Tang Clan och Jay-Z boot själv. Producent Timbaland uppkallad även efter den ikoniska varumärke. Idag storlekar bär av showbiz som Rihanna och Kanye West till 6-tums båt och även på catwalks av modehuvudstäder, har det nu lyckats de tidigare arbetarkängor. Utomhus möter high fashion - Smart enligt marknads Timberland sin spjutspets. Ockra snabbt svart, grå eller ens rosa - rätt färg som du behöver för din eleganta utseende finns snabbt. Så du bär en hand gå en bra mängd utomhus Chique, å andra sidan du är väl utrustade för resor till terrängen.

TIMBERLAND: MOD ATT SOCIAL ENGAGEMANG

Ur ett hållbarhets Timberland gör holistisk och bidrar till miljöskydd läggs ovanpå det samhällsengagemang. Som en del av Path of Service program kan anställda använder 40 timmar av sin normala arbetstid till välgörande ändamål varje år. Här hjälpa till med regummering av en skola eller assistent i ett välfärds kök, där plantering av grann trädgårdar och skapa nya spår. Timberland uppmuntrar sina anställda att ständigt engagera socialt och att göra gott för samhället - personalen dra nytta av denna möjlighet. År 2015 anställda gjort så en miljon timmars samhällstjänst.

MISSA INTE DETTA!

Registrera dig för nyhetsbrevet nu, få en 100SEK kupong* och regelbundna mejl från oss som ger dig exklusiva erbjudanden och förköp.

Förnamn (frivilligt)
Efternamn (frivilligt)

Tack!

Aktivera din prenumeration genom att klicka på länken i det e-postmeddelande som vi precis skickade dig.